စာေၿပး

သေၿပပင္ေက်းရြာ စုစည္းရာမွ ၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာစြာ ႀကိဳဆိုပါသည္

Tuesday, February 12, 2013

ကၽြန္ေနာ္ေမွ်ာ္မွန္း ေကာင္းရာလမ္း


ေက်းလက္အညာက က်ေနာ္တို႕’’ သေျပပင္’’ ဆိုတဲ့ ရြာကေလးကေန မႏၱေလးျမိဳ႕ၾကီးကုိ က်ေနာ္ေရာက္ေနတာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ ဒီၾကားမွာေတာ့ ရြာမွာဘုရားပြဲရွိတဲ့လကုိေတာ့ျဖင့္တႏွစ္ တေခါက္ေတာ့ ေရာက္ေအာင္ျပန္ျဖစ္ပါတယ္ က်ေနာ္တို႕ရြာမွာေတာ့ ဘုရားပြဲဆိုတာ တစ္ႏွစ္မွတခါဘဲ လုပ္ၾကတယ္ေလ အဲဒီရက္ကိုေတာ့ျဖင့္ က်ေနာ္လုိ႕ ရြာနဲ႕ခြဲခြါျပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွာ အေၾကာင္း မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေရာက္ရွိေနၾကသူတိုင္းဟာလည္း အဲဒီဘုရားပြဲရက္ကေလးကုိေတာ့ျဖင့္ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ကိုယ့္ေမြးရပ္ေျမေလးျဖစ္တဲ့ သေျပပင္ဆိုတဲ့ ရြာကေလးကုိေတာ့ ျပန္လာတက္ၾကစျမဲေပါ့….
သေျပပင္ဆိုတဲ့ က်ေနာ္တို႕ရြာကေလးဟာ က်ေနာ္တို႕ငယ္ငယ္တုန္းက အိမ္ေျခသံုးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ သာရွိပါတယ္ နီးနားပတ္၀န္းက်င္မွာက်ေနာ္တုိ႕သေျပပင္ရြာကေလးဟာ အေသးငယ္ဆံုးရြာကေလး တစ္ရြာေပါ့ ရြာကေလးက ေသးငယ္သေလာက္ လူေနမွဳစရုိက္ေတြက အင္မတန္ႀကမ္းတမ္းၾကပါတယ္ အမ်ားစုကေတာ့ ရြာေျမာက္ဖက္က ယမားေခ်ာင္းၾကီးကုိ အမွီျပဳျပီးေရႊက်င္လုပ္ငန္းနဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳၾကပါတယ္…ဖားရိုက္ ငါးႏႈိက္ သားသက္ ဆိုတဲ့ ပါဏာတိပါတကံကုိခ်ိဳးေဖာက္တက္ေသာသူေတြရွိသလို သူရာေမရယဆိုတဲ့ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ၾကဴးတဲ့ အမူးသမားေတြလည္းရွိခဲ့ဖူးေလရဲ့ ဒါ့ျဖင့္ တအိမ္နဲ့တအိမ္ တဦးနဲ႕တေယာက္ေမာဟ အေမွာင္ေတြဖံုးလႊမ္းျပီး ခက္ထန္တဲ့ေဒါသေတြနဲ့ ရန္ပြဲေတြဆိုတာလည္း ေန႕စဥ္လိုလုိရွိေနေခ်ရဲ့ က်ေနာ္ ေက်းရြာသူေက်းရြာသားေတြဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနပါရဲ႕ျမတ္ဗုဒ္ဓရဲ႕အဆံုးအမေတြနဲ႔ ေသြဖယ္ေနၾကေရာတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ႕ သြင္သင္ဆံုးမမႈမရွိတာရယ္ စာေပ အတက္ပညာ သင္ၾကားခဲ့ရမႈ မရွိတာတိုရယ္ေၾကာင့္လို႔ပဲ ထင္ျမင္မိပါတယ္ လြန္ခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တို႔ အေဖရြယ္ငယ္ငယ္ အဖိုးအဖြားတိုေခတ္ အခါတုုန္းကေတာ့ ဘန္႔ဘိုးဆိုတဲ့ ရြာရဲ႕ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ က်ေနာ္တိုသေျပပင္၇ြာမွ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဦး(……………).ဆိုတာ ေက်ာင္းထိုင္ၾကီးတစ္ပါးေပါ့ အဲဒီတုန္းက ဘန္႕ဘိုးသေျပပင္ ရြာသူရြာသား ကေလးသူငယ္မ်ားဟာ က်ေနာ္တို႔ဘၾကီးေတာ္ဘုန္းၾကီးရဲ႕သြန္သင္ဆံုးမမႈ စာေပသင္ၾကားမႈေတြကို ခံယူၾကရဟန္တူပါရဲ႕ အဲဒီတုန္းက ဘန္႔ဘိုးနဲ႔သေျပပင္ ဆိုတာလည္း ႏွစ္ရြာတစ္ရြာ ေပါင္းစည္းလို႕ု ညီညြတ္မႈေတြနဲ႔အျပည့္နဲ႔ေပါ့ ဘန္႔ဘိုး သေျပပင္ ကင္းကဲ ဓမၼသာရဆိုတဲ့ ဒီ(၄)ရြာဟာ တစ္အုပ္စုတည္း ရြာေတြေပါ့ ဒီထဲမွ ဘန္႔ဘိုဆိုတဲ့ရြာတစ္ရြာဟာ အုပ္စုရြာၾကီေပါ့ ဒီေလးရြာထဲမွာ က်ေနာ္တို႕သေျပပင္ရြာကလြဲရင္ က်န္သံုးရြာစလုံးမွာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း မူလတန္း(အစိုးရ)စာသင္ေက်ာင္းမ်ားရွိႀကပါတယ္ မရွိတဲ့ က်ေနာ္တိုရြာကေလးကေတာ့ ရြာမွာ အလွဴပြဲ ဘုရားပြဲ ျဖစ္တဲ့အခါတိုင္း ေရွးယခင္ကတည္းက ဘန္႔ဘိုးကရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာပဲ အလွဴေပး ေရစက္ခ် အမွ်ေ၀လ႕ို ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ႀကရပါတယ္ ေလာကဓာတ္စာေပ အတန္းပညာသင္ ၾကာရာမွာလည္း ထို႔အအတူပါပဲ အုပ္စုရြာျဖစ္တဲ့ ဘန္႔ဘိုးရြာကိုပဲ အမွီျပဳခဲ့ၾကရပါတယ္ ဒါေပမယ့္လည္း က်ေနာ္တို႔ငယ္ငယ္ စာသင္ရမဲ့ အရြယ္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အမွီျပဳရမဲ့မူလတန္းေက်ာင္းၾကီးဟာ ဘယ္ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ ကမွ လွည့္မၾကည့္ခ်င္ေလာက္ ေအာင္ အိုမင္းယိုယြင္းပ်က္စီးေနလွ်က္ရွိပါတယ္ ဒီေတာ့လည္းေက်ာင္းဆရာ ဆရာမ မျမဲတဲ့ဒုကၡ စာသင္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမရွိျဖစ္မွဳေတြဟာ က်ေနာ္တို႕ရပ္သူ ရြာသားမ်ားရဲ႕ အသိဥာဏ္နည္း(နဲ) မွဳလို႕ပဲဆိုရေလမလား ရပ္ရြာကုိအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့လူၾကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ေပါ့ေလွ်ာ့မွဳလို႕ပဲေျပာရမလား စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္ၾကီးပ်က္စီးေနတာကုိ ကိုယ့္နဲ႕မဆိုင္သလုိ ဖာတိဖာသာေန ေနၾကေပမဲ့ လူသူကင္းျပီး ေျပာင္းရွင္းေနတဲ့ ေက်ာင္း၀န္းၾကီးထဲမွာေတာ့ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လုိပုိင္ဆိုင္းသြားၾကမလဲမသိဘူး ႏွမ္းေပၚခ်ိန္ဆို ႏွမ္းသလင္းျပင္ျဖစ္လုိက္ စပါးေပၚခ်ိန္က်ျပန္ေတာ့လည္း စပါးသလင္းျပင္ျဖစ္လုိက္ျပန္ေရာ တခါတခါဆိုႏြားသင္းကုတ္ေတာင္ျဖစ္သြားျပန္တယ္ ပညာေရးဘက္မွာအဲသေလာက္မရွဳ႕မလွျဖစ္ေနသလို ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဘက္မွာလည္းစဥ္းစားၾကည့္ဦး အတန္းေက်ာင္းမွာစာမသင္ၾကလို႕ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ မ်ားစုျပဳံေနၾကျပီးလားရယ္လုိ႕အထင္မမွားေလၾကနဲ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက် ပုိဆိုး ေက်ာင္းသား ကုိရင္ျမင္ရဖုိ႕ မေျပာနဲ႕ ေက်ာင္းထဲ၀င္ရင္ တေစၦပင္ေခ်ာက္ေလမလားရယ္လုိ႕ သံသယ၀င္မိလိမ့္မယ္ ဟုတ္တယ္ေလ တစ္ေက်ာင္းလုံးမွဘုန္းၾကီးတစ္ပါးထဲရွိတယ္ ရွိတဲ့ဘုန္းၾကီးကလည္းေက်ာင္းထုိင္လို႕သာေျပာတာ ေက်ာင္းကပ္တဲ့အခ်ိန္ကနည္းနည္းရယ္ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေနတာကမ်ားတယ္ ဆရာေတာ္ ေဒသစာရီၾကြေနတာမ်ားလို႕ ေက်ာင္းသားကုိရင္ မျမဲတာလား ကုိရင္ ေက်ာင္းသားမရွိလုိ႕ ဆရာေတာ္ေဒသစာရီ အၾကြမ်ားေနတာလားဆုိတာေတာ့ မေျပာတက္ဖူး…အဲဒီဆရာေတာ္ေက်ာင္းထုိင္သြား တာ ဘယ္ႏွႏွစ္ထိရွိလဲဆိုတာေတာ့မသိပါဘူး ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထုိင္သြားတဲ့ႏွစ္မေျပာနဲ႕ ဘုန္းၾကီး ဘြဲ႕ကုိေတာင္က်ေနာ္ျဖင့္မသိပါဘူး က်ေနာ္တုိ႕မွာလည္းအဲေလာက္ထိေအာင္ဘုန္းၾကီးနဲ႕နီးနီးစပ္စပ္ရွိတာ ဆရာ ဒကာ ညီတယ္လို႕ဆုိရမလားပဲ ဘုန္းၾကီးဘြ႕ဲကုိက်ေနာ္မသိသလုိအျခားသူေတြလည္းသိမယ္မထင္ ဘူးဗ် ဘာျဖစ္လုိ႕လဲဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ကုိ ဦးေက်ာ္လြင္လုိ႕ပဲအသိမ်ားၾကတယ္ ေနာက္ျပီးဆရာေတာ္ ဦးေက်ာ္လြင္ဟာ ရခိုင္လူမ်ိဳးလုိ႕ေတာ့သိရတယ္ ဒါလည္းတေယာက္စကားတေယာက္နားနဲ႕ပဲၾကားတာပါ ဘယ္သူမွ ဂဂနနေတာ့သိဟန္မတူပါဘူး အဲဒီဦးေက်ာငး္လြင္လက္ထက္မွာေကာင္းကြက္ကေလးေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္ ထင္ရွားတဲ့ သာဓက တခုကေတာ့ ဘုရား၀ုိင္(ပရိ၀ုဏ္)ပတ္ပတ္လည္မွာ ျပည္သူအမ်ားေကာင္မွဳနဲ႕ တံတိုင္းေတြခက္ ေစတီေတြကုိျပဳျပင္မြမ္းမံ ဒါေတြကေတာ့ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ထိ လူၾကီးေတြမွတ္မိေနၾကဦးမယ္ ထင္ပါတယ္ အဲ…ဦးေက်ာ္လြင္နဲ႕က်ေနာ္တို႕ရဲ႕အျဖစ္ပ်တ္ေလးတခုကုိျဖင့္သိခဲ့ဖူးတဲ႕လူမ်ားေမ႕ေနၾကမယ္ထင္ ပါတယ္ က်ေနာ္ကေတာ့မေမ႕ေသးဘူးဗ် ဒါေပမယ့္လည္း ဘယ္သူနဲ႕မွလညး္ စကားမစပ္မိလို႕ မေျပာျဖစ္ခဲ့ဖူး ပါဘူး အျဖစ္ကဒီလုိဗ် ၈၈ အေရးခင္းကာလကေပါ့အဲဒီတုန္းက အမ်ားနည္းတူ က်ေနာ္တို႕ေက်းရြာမွာလညး္ ပုိက္ဆံရွိျပီး ဆန္၀ယ္မရလို႕ထမင္းအစား တျခားအသီးႏွံ အစိ(အေစ့)အဆံေတြကုိျပဳပ္ သုပ္စားေနၾကရတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ တေန႕မွာ ေတာ့ က်ေနာ္တို႕ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အသံတစ္သံၾကားရတယ္ဗ် အဲဒီအသံဆိုတာက ခင္ဗ်ားတုိ႕ က်ေနာ္တုိ႕လို သာမန္လူအသံပါပဲ ထြက္ေပၚလာတာက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ျခေသၤ့ၾကီးႏွစ္ေကာင္ ၾကားကေန က်ေနာ္တို႕ရြာဘက္ကုိ မ်က္ႏွာမူျပီး ေအာ္ေနတာ ေအာ္သံက သံုးေလးခါေလာက္ရွိမယ္ထင္ ေအာ္သံလည္းတိတ္သြားေရာ ဘယ္ေျပာေကာင္းမလဲ က်ေနာ္တုိ႕ရြာက ကေလးေတြမ်ား က်ေနာ္အပါ၀င္ ေတြ႕ကရာ ဇြန္း ဇလံုကိုယ္စီ ဆြဲျပီး ဘန္႕ဘုိးေက်ာင္းဆီခ်ီတက္လာလုိက္ၾကတာမ်ား ေပ်ာ္စရာေလးကိုျဖစ္လို႕ မေပ်ာ္နိုင္ရိုးလားဗ် ခုနက ေအာ္တဲ့အသံဆိုတာ ဦးေက်ာ္လြင္(ဘုန္းၾကီး)ကေန ကပ္ပိယကုိ သေျပပင္ကကေလးေတြ ဂ်ဳံယုိေသာက္ရေအာင္ကိုယ့္ဇြန္း ဇလံုယူျပီးလာခဲ့ၾကလို႕ေခၚခိုင္းလုိက္တာ အဲဒီအခ်ိန္က ဂ်ဳံယိုဆိုတာကုိအ၀ အၿပဲေသာက္ရဖို႕ဆိုတာက သိပ္လြယ္တာမဟုတ္ဘူးရယ္ အဲလုိမလြယ္တဲ့ အခ်ိန္မွာဘုန္းၾကီးက ဂ်ဳံယိုဆိုတာကုိတုိက္တယ္ဆိုေတာ ့ ကေလးေတြအားလံုးေပ်ာ္ၾကတာေပါ့ …ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ေတာ့ မေပ်ာ္လုိက္ရပါဘူးဗ်ာ က်ေနာ္တင္မေပ်ာ္တာမဟုတ္ပါဘူး ေမာင္ေခ်ာနဲ႔ တရားခံေကာင္ ဟံစိန္လည္း ေပ်ာ္မယ္မထင္ဘူးဗ်ာ ဟံစိန္ဒင္းကိုဘာေၾကာင့္ တရားခံေကာင္ကိုလို႔ေျပာလည္းဆိုေတာ့ ျပဳံးေပ်ာ္ဆဲ က်ေနာ္တို႔ မ်က္နွာကိုမဲ့သြားေအာင္ ဒီေကာင္လုပ္လိုက္တာရယ္ ငိုက္မရွက္ ငတ္မရွက္ ဆိုတာကိုလည္း ဒီေကာင္က သက္ေသျပလိုက္တယ္လို႔ပဲ ဆိုရမလိုလိုပါ အေၾကာင္းက ဒီလိုဗ် ေသာက္လက္စဂ်ဳံယို တစ ္ပန္းကန္ကုန္လို႔ ေနာက္ထပ္ ထပ္ထည့္ခိုင္းဖို႔ရာအသြားမွာတန္းစီသြားရတယ္ အဲဒီခ်ိန္မွာ မင္းသားက သူကိုင္ထားတဲ့ ဇြန္းကုိလွ်ာနဲ႔ယက္လိုက္သေလ ဒါကို ဘုန္းၾကီးကျမင္ေတာ့ သူ႔ေနာက္ကရပ္ေနတဲ့ ”ေမာင္ေခ်ာ”နဲ႕ က်ေနာ္ပါ ကံဆိုးသြားတာေပါ့ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီေန႔က က်ေနာ္တုိ႔ သံုးေယာက္ကို ဘုန္းၾကီးက“ပုတ္ေမွာက္“အျပစ္ေပးလိုက္လို႔ေလ ပုတ္ ဆုိတာ က်ေနာ္တို႔ ရြာေတြမွာေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအိမ္မွာ ႏြားစာတို႔ မ်ဳိးေစ့ မ်ိဳးဆံ အသီးအႏွံေတြထည့္တဲ တနည္းေျပာရရင္ အခ်ိန္တစ္ရာ ေလာက္အထိ ထည့္လိုရတဲ့ ေတာင္း အၾကီးစားၾကီးေပါ့ အဲဒီ ေတာင္းအၾကီးစားၾကီးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ သံုးေယာက္စလုံးကို တစ္နာရီေလာက္ အေပၚကေန အုပ္ထားတာ ေနာက္တစ္ေန႔မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႕ သံုးေယာက္သားမွာ လၻက္ဖိုး ကြမ္းဖိုးမကုန္ပဲနဲ႕ နာမည္တစ္လံုး ကင္မြန္းတက္ခံရပါေလေရ…ဘာတဲ့ .“ပုပ္ေမွာက္” တဲ့ ဗ်ာ ..ကိုင္း ေကာင္းႀကပါေလေရာ..။
ေႀသာ္…တစ္ခ်ိန္တခါတုန္းက တစ္ရြားမွာ အတူတူေနခဲ့ႀကရသလို ”ပုပ္” ဆိုတဲ့ တစ္လံုးထဲမွာလည္း တစ္နာရီေလာက္ အတူတူေနခဲ့ႀကရတဲ့ အၿပင္ ပုပ္ ေမွာက္ ဆိုတဲ့ နာမည္တစ္လံုးထဲကိုပဲ မွ်ေ၀ေခၚဆိုၿခင္း ခံခဲ့ႀကရတဲ့ က်ေနာ္တို႕ သံုးေယာက္သားမွာ ခုေတာ့ၿဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္ေနရာဆီေ၀းကြာေနႀကရပါၿပီ…တစ္ကယ္ကိုတစ္ေနရာဆီမွာပါ…တရားခံေကာင္လို႕ က်ေနာ္ေခၚတဲ့ ဟန္စိန္ ဆိုတဲ့ ေကာင္က က်ေနာ္တို႕ရြာရဲ႕ ေၿမာက္ဘက္ရြာသူနဲ႕ အိမ္ေထာင္က်လို႕ အဲဒီ မိန္းကေလးရဲ႕ လက္ပံေအး အမည္ရွိတဲ့ ရြာမွာပဲ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနထိုက္လွ်က္ရွိပါတယ္ ”ေမာင္ေခ်ာ” ဆိုတဲ့ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကေတာ့ၿဖင့္ က်ေနာ္တို႕နဲ႕ အေ၀းဆံုးတစ္ေနရာ က်ေနာ္တို႕ တစ္ေတြလည္း ဘယ္ေန႕မွာ သြားရမယ္ဆိုတာ မသိေပမယ့္ တစ္ေန႕ေန႕ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ သြားရမယ့္ မရဏဆိုတဲ့ ေသရြာကို ပါ ဟုက္ပါတယ္ က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာက က်ေနာ့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေခ်ာကေတာ့ ေသရြာကိုေစာစီးစြာေရာက္သြားရွာပါၿပီ…။
အရာအားလံဳးတို႕သည္ စကၠန္႕မလပ္ ေရြ႕လွ်ားေၿပာင္းလဲေနႀကေလသည္ ။က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ အသက္အရြယ္ေတြဟာလည္း ႀကီးရင့္မႈ႕ဆီကိုေရြ႕လွ်ားေၿပာင္းလဲလာသလို ။က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားေတြရဲ႕ စရိုက္ေတြကေတာ့ၿဖင့္ေကာင္းတဲ့ ဖက္ဆီကို ဦးတည္လို႕ ေၿပာင္းလဲလာခဲ့ေခ်ၿပီ က်ေနာ္တို႕ ငယ္ငယ္က ထန္းရြက္မိုးအိမ္ငယ္ေလးေတြ သံုးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္သာရွိခဲ့တဲ့ သေၿပပင္ရြာငယ္ေလးဟာ အခုေတာ့ၿဖင့္ သြပ္မိုး အိမ္ေတ ြအပါ၀င္ အိမ္ေၿခ ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ..ဟုိတုန္းကဆိုရင္ တစ္ရြာလံုးမွာမွ စက္ဘီးစီးနိုင္ ၀ယ္နိုင္တဲ့သူဆိုလို႕ ႏွစ္ဦးသံုးဦးခန္႕သာရွိခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တို႕ ရြာကေလးဟာ အခုဆိုရင္အိမ္တိုင္းနီးပါး ဆိုယ္ကယ္ကိုယ္စီရွိေနႀကပါၿပီ ပညာေရးဘက္မွာဆိုလည္း မူလတန္းကို (၄ တန္းကို ) ၿပီးေအာင္မေနခဲ့ႀကရတဲ့ က်ေနာ္တို႕ ရြာသူ ရြာသားေတြဟာ ယၡဳေခတ္ ကေလးေတြမွာေတာ့ မူလတန္းမွ အလယ္တန္း နဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြ အထိ ေက်ာင္းတက္ေနႀကပါၿပီ ။ ဘာသာေရးဘက္မွာဆိုလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိရက္နဲ႕ တလရွိလို႕မွ တစ္ခါေလာက္ေတာင္မွ ရဟန္း(ဘုန္းႀကီး ) သာမေဏ (ကိုရင္)မ်ားကို မဖူးၿမင္ ဦးမတင္ခဲ့ႀကသည့္ က်ေနာ္တို႕ ရြာသူ ရြာသားေတြ အခုေတာ့ၿဖင့္ ဘန္႕ဘိုးရြာဦးေက်ာင္းမွာ ဦးေကာသလႅ ဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆံုးမပဲၿပင္မႈမ်ားရဲ႕ အရိပ္ေအာက္မွာ ရိုက်ိဳးစြားရွိေနႀကရသည့္ အၿပင္ သူတို႕ရဲ႕သားငယ္ သၼီးငယ္ေလးေတြမွာလည္း ယဥ္ေက်းမႈနဲ႕ ဘာသာေရးစာေပပညာေတြကိုပါ သင္ယူေနႀကရပါၿပီ ယခု ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေက်းဇူးတရားေႀကာင့္ က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ားမွာ ဆြမ္းလွဴရေသာ ကုသိုလ္ ေရလွဴရေသာ္ကုသိုလ္ စတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ အလုပ္ေတြကိုလည္း ေန႕စဥ္နဲ႕ အမွ် ၿပဳေနႀကရပါတယ္ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ သြန္သင္မႈေအာက္မွာ ႀကီးၿပင္းလာခဲ့ႀကတဲ့ တပည့္ေက်ာင္းသားကိုရင္ဆုိတာလည္း အေတာ္ပဲမ်ားၿပားလာခဲ့ပါၿပီ ဒီမွ်မက ဆရာေတာ္က က်ေနာ္တို႕ ဘန္႕ဘိုး သေၿပပင္မွ သူ႕တပည့္မ်ားကို ရဟန္းၿမတ္ ရဟန္းေတာ္ေတြ ၿဖစ္ေအာင္ဆိုတဲ့ ဆႏၵေတာ္နဲ႕ သင့္ရာ အပ္ပို႕ လိုက္လို႕ ယၡဳဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ သေၿပပင္ရြာကကိုပဲ သာသနာ့ အာဇာနည္ရဟန္း ဦးဇင္းႏွစ္ပါး
မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ပညာသင္ႀကားလွ်က္ရွိေနပါတယ္ မံုရြာမွာလည္း မွာလည္း ရွိပါေသးသည္။ အဲဒီလို ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ဘုရား ဘာသာေရး တရားေတြ နဲ႕ က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ားကို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမ႕လာေအာင္ ဆံုးမ သြန္သင္မႈေတြ ၿပဳေနသလို အတန္းစာေပပညာကို က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာမွ ကေလးသူငယ္မ်ား အမွီၿပဳရမယ့္ ဘန္႕ဘိုးရြာက မူလတန္းေက်ာင္းေတာ္ႀကီးဟာလည္းေက်ာင္းတက္ေက်ာင္းဆင္း ေခါင္းေလာင္းသံေတြ တညံညံနဲ႕ ပညာရင္ နို႕ခ်ိဳေအးကို တိုက္ေကၽြးလို႕ ေနပါၿပီ လႈမႈေရး စီးပြါးေရး က်န္းမာေရး ပညာေရး ဆိုတဲ့ က်ေနာ္တို႕ လႈ႕ေဘာင္အတိုင္း၀ိုင္းမွ လိုအပ္ခ်က္မ်ား မ်ားစြာ က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာသူ ေက်းရြသားမ်ားရဲ႕ အတိတ္သမိုင္းေႀကာင္းဟာ မေကာင္းခဲ့ႀကပါဘူး ဒီေတာ့က မေကာင္းခဲ့တာေတြကို သင္ခန္းစာယူၿပီး ေနာင္လာမယ့္ အနာဂတ္မွာ သမိုးလွလွတြင္ရစ္ခဲ့ႀကဖို႕ အတြက္ က်ေနာ္တို႕ ေက်းရြာသူ ေက်းရြာသားမ်ား ွ ဇြဲ လံု႕လ ၀ီရိယ ထားကာ ၀ိုင္း၀န္း က်ိဳးစားၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲသြားႀကမယ္လို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ၿပဳရင္း က်ေနာ့္ရဲ႕ ”ရြာ”အလြမ္းစကို ဒီေနရာမွာ ခဏနားလိုက္ရပါေတာ့သည္….။
ကိုေဇာ္လြင္ (RBB)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.